נשירה ואובדן שיער

נשירה ואובדן שיער בקרב נשים וגברים

תופעת נשירת ואובדן שיער בקרב נשים וגברים היא תופעה מוכרת שלשמחתנו יש לה מענה רפואי ואסתטי. נשירת שיער אצל נשים מתאפיינת בנשירה בכל אזורי הראש בעוד שנשירה אצל גברים מתאפיינת בנשירת שיער בעיקר בחלק הקידמי או האחורי של הקרקפת. מומלץ כמובן לפנות ולהתייעץ ברופא מוסמך על מנת לאתר את מקור נשירת שיער המוגבר. לאחר האבחון הרפואי הרופא ניתן יהיה להתאים טיפול ספציפי לבעיה ובהמשך למצוא לה גם פתרון אסתטי.

הסיבות העיקריות לנשירת שיער

הסיבות העיקריות לנשירת שיער הן:

  • טיפולים כימותרפיים – חלק מתופעות הלוואי של הטיפולים הכימותרפיים היא נשירת שיער זמנית. לאחר סיום הטיפולים הכימותרפיים חוזר השיער לצמוח במלואו. בתקופת הנשירה ניתן להשתמש בפאה רפואית כפתרון זמני.
  • אלופציה  – אדם הסובל מאלופציה מתאפיין באזורים קטנים ללא שיער המפוזרים אקראית על כל הראש. במקרים קשים של אלופציה החולה סובל מנשירת שיער מלאה מכל חלקי גופו. אלופציה תוקפת ילדים נשים וגברים בכל הגילאים אך שכיחה יותר בילדים ובנוער.
  • תלישת שיער / טריכוטילומניה – היא מאפיין עיקרי של הפרעה נפשית שהסובלים ממנה אינם יכולים להתגבר על הרצון למרוט את השיער. ההפרעה גורמת לקרחות בראש. התופעה רווחת בעיקר בגילאי 3-17. נשירת שיער על ידי תלישה שכיחה יותר אצל נשים וקיימת פי 7 אצל ילדים. כשמדובר בטריכוטילומניה נראה שלרוב הבעיה היא כרונית ויכולה להימשך שנים רבות, אך נתונים אלה אינם חד משמעיים. במקרים בהם תלישת השיער הוא באזור ממוקד וקטן תותאם תוספת שיער המכסה את האזור הבעייתי ובמקרים בהם אזור תלישת השיער גדול, או קיים מספר רב של אזורי תלישה, יש להתאים פאה מלאה אשר תכסה את כל אזורי התלישה. התוספת עשויה משיער טבעי, עם התאמה מושלמת לצבע השיער, מרקם השיער וכיוון הצמיחה ומשתלבת באופן מושלם בשיער הראש.
  • לידה – חלק מהנשים סובלות כחודשיים עד שלושה לאחר הלידה מנשירת שיער מוגברת. ברוב המקרים צמיחת השיער חוזרת באופן טבעי למצב הקודם.
  • תזונה לקויה – אנשים הסובלים מהפרעות אכילה, אנשים העושים דיאטות הרזייה קיצוניות למיניהן, צמחוניים וטבעוניים, עלולים לסבול ממחסור בקרטין בגוף וכתוצאה מכך מנשירת שיער. מקרים רבים של התדלדלות ושל נשירת שיער קשורים גם לחוסר ברזל בגוף.
  • טיפול בתרופות – במקרים מסוימים, תופעות לוואי הנובעות מנטילת תרופות שונות לטיפול בדיכאון, בבעיות לב, בלחץ דם, בתרופות לדילול הדם ובגלולות למניעת הריון – עלולות לגרום לנשירת שיער.
  • בלוטת התריס – הפרעות תפקוד בבלוטת התריס עלולות לגרום גם כן לנשירת שיער.

לייעוץ ותיאום פגישה חייגו 04-8262996 או השאירו פרטים

ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי

    דילוג לתוכן